Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, μετά τη Σύνοδο Κορυφής στις Βρυξέλλες, υπογράμμισε ότι η διασφάλιση της ελεύθερης ναυσιπλοΐας στα Στενά του Ορμούζ αποτελεί κορυφαία προτεραιότητα για την Ευρωπαϊκή Ένωση, εκφράζοντας παράλληλα την ελπίδα να μην υπάρξουν εξελίξεις που θα θέσουν σε κίνδυνο τη συμφωνία για την ομαλή διέλευση των πλοίων και τη σταθερότητα στις διεθνείς αγορές ενέργειας.
Αναφερόμενος στο ενδεχόμενο διεθνούς αποστολής ασφάλειας στην περιοχή, άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο ελληνικής συμμετοχής, εφόσον αυτή διαθέτει τη νομιμοποίηση του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών. «Η Ελλάδα έχει αποδείξει ότι μπορεί να είναι παρούσα στο πεδίο όταν αυτό απαιτείται. Σε περίπτωση που απαιτηθεί οποιαδήποτε πρόσθετη συνεισφορά μας, δεν θα διστάσουμε να το κάνουμε», δήλωσε χαρακτηριστικά.
Ο πρωθυπουργός επανέλαβε επίσης ότι η διατήρηση των ευρωπαϊκών πόρων για τη συνοχή και την αγροτική πολιτική αποτελεί βασική ελληνική προτεραιότητα, ενώ στο μεταναστευτικό έκανε λόγο για εντατικές προσπάθειες περιορισμού των ροών από την ανατολική Λιβύη προς την Κρήτη.
Παράλληλα, αποκάλυψε ότι η Ελλάδα βρίσκεται σε προχωρημένες συζητήσεις με την Ουκρανία για συνεργασία στον τομέα των μη επανδρωμένων συστημάτων, αξιοποιώντας την τεχνογνωσία που έχει αναπτύξει το Κίεβο σε εναέρια, χερσαία και υποθαλάσσια drones.
Discover more from The Persona
Subscribe to get the latest posts sent to your email.
