Το Ομάν ανακοίνωσε ότι τα Στενά του Ορμούζ θα παραμείνουν ανοιχτά για τη διεθνή ναυσιπλοΐα χωρίς την επιβολή διοδίων, ενώ προχώρησε στη δημιουργία δύο προσωρινών θαλάσσιων διαδρόμων για την ασφαλή διέλευση των πλοίων εν μέσω αυξημένων κινδύνων ασφαλείας στην περιοχή.
Τα μέτρα εφαρμόζονται σε συνεργασία με τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό και αποσκοπούν στη διαχείριση της κυκλοφορίας σε ένα από τα σημαντικότερα θαλάσσια περάσματα παγκοσμίως, από το οποίο διέρχεται σημαντικό ποσοστό των παγκόσμιων εξαγωγών πετρελαίου και υγροποιημένου φυσικού αερίου.
Το Ομάν υπογράμμισε ότι η ασφάλεια της ναυσιπλοΐας αποτελεί ύψιστη προτεραιότητα, προβλέποντας σταδιακή και ελεγχόμενη κίνηση των πλοίων λόγω του αυξημένου κινδύνου ατυχημάτων και συγκρούσεων. Παράλληλα, τα πλοία θα λαμβάνουν συγκεκριμένες οδηγίες για τις διαδρομές και τους χρόνους διέλευσης.
Η απόφαση εντάσσεται στο πλαίσιο των πρόσφατων συνεννοήσεων μεταξύ των ΗΠΑ και του Ιράν, ενώ Τεχεράνη και Μουσκάτ έχουν ήδη ξεκινήσει διαβουλεύσεις για το μελλοντικό καθεστώς διαχείρισης της ναυσιπλοΐας στα Στενά του Ορμούζ και των σχετικών θαλάσσιων υπηρεσιών.
Discover more from The Persona
Subscribe to get the latest posts sent to your email.
