Σε εκδήλωση για την Υγεία και Ασφάλεια στην Εργασία που διοργάνωσαν οι Κλαδικές Οργανώσεις της Κομματικής Οργάνωσης Κεντρικής Μακεδονίας του ΚΚΕ, στο συνεδριακό κέντρο «Ιωάννης Βελλίδης» στη Θεσσαλονίκη, ο γενικός γραμματέας της ΚΕ του ΚΚΕ, Δημήτρης Κουτσούμπας, χαρακτήρισε την κατάσταση στους χώρους εργασίας ως «ακήρυχτο πόλεμο» που κλιμακώνεται χρόνο με τον χρόνο, σημειώνοντας ότι «θύματα μετρά μόνο η μία πλευρά, οι εργαζόμενοι».
Επικαλούμενος στοιχεία, ο κ. Κουτσούμπας ανέφερε ότι το 2025 χάθηκαν περισσότεροι από 200 εργαζόμενοι, ενώ το πρώτο εξάμηνο του 2026 οι θάνατοι έχουν φτάσει τους 69. Έκανε λόγο παράλληλα για χιλιάδες εργαζόμενους που πλήττονται από επαγγελματικές ασθένειες, οι οποίες συχνά δεν καταγράφονται ή δεν αναγνωρίζονται. Συνέδεσε τις αιτίες των δυστυχημάτων με την εντατικοποίηση της εργασίας, τις ελαστικές μορφές απασχόλησης, την αύξηση των ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης και την έλλειψη εκπαίδευσης και μέτρων προστασίας.
Ο κ. Κουτσούμπας επισήμανε ότι το 2025 αυξήθηκαν κατά 60,5% οι θάνατοι εργαζομένων άνω των 65 ετών και ότι περίπου το 50% των δυστυχημάτων αφορά εργαζόμενους άνω των 55 ετών. Αναφέρθηκε, επίσης, σε μελέτες σύμφωνα με τις οποίες ο κίνδυνος ατυχήματος αυξάνεται κατακόρυφα με την αύξηση των ωρών εργασίας, ενώ σημείωσε ότι το 2025 θεωρήθηκαν 25.196 βιβλιάρια εργασίας ανηλίκων, αριθμός που χαρακτήρισε ως «νέο αντεργατικό ρεκόρ».
Ο γενικός γραμματέας του ΚΚΕ άσκησε κριτική στην κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, κατηγορώντας την ότι αποκρύπτει τα «εργοδοτικά εγκλήματα» πίσω από το επιχείρημα της «κακιάς στιγμής» ή του ανθρώπινου λάθους, ενώ απέδωσε ευθύνες και σε άλλα κόμματα που έχουν κυβερνήσει, όπως το ΠΑΣΟΚ και ο ΣΥΡΙΖΑ, για πολιτικές που, όπως είπε, οδηγούν σε εντατικοποίηση και απλήρωτες υπερωρίες. Επέρριψε επίσης ευθύνες σε «προσωποπαγή κόμματα μιας χρήσης» (Βελόπουλος, Κωνσταντοπούλου, Καρυστιανού), υποστηρίζοντας ότι κανένα δεν μιλά για τα εργατικά δυστυχήματα.
Ο κ. Κουτσούμπας αναφέρθηκε στην έλλειψη γιατρών εργασίας, σημειώνοντας ενδεικτικά ότι στη Θεσσαλονίκη υπάρχουν μόλις 17, ενώ σε νομούς όπως Κιλκίς και Σέρρες δεν υπάρχει κανένας. Κατήγγειλε το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο που, κατά την άποψή του, καλύπτει το κεφάλαιο και μεταθέτει την ευθύνη στους εργαζόμενους.
Παρουσίασε, τέλος, τις προτάσεις του ΚΚΕ για σταθερό επτάωρο, πενθήμερο και 35ωρο εβδομαδιαίο ωράριο, συλλογικές συμβάσεις με αυξήσεις, ενίσχυση μέτρων υγείας και ασφάλειας και θεσμοθέτηση δικαιώματος ελέγχου των συνδικάτων, υπογραμμίζοντας ότι «η ενίσχυση της προστασίας στους χώρους δουλειάς αποτελεί θέμα ζωής ή θανάτου για την εργατική τάξη».
Προηγήθηκαν τοποθετήσεις συνδικαλιστών από διάφορους κλάδους, με αναφορές σε περιστατικά δυστυχημάτων λόγω πλημμελών συνθηκών ασφάλειας και εντατικοποίησης της εργασίας.
Discover more from The Persona
Subscribe to get the latest posts sent to your email.
